Dersin Adı | Veri Tabanı II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 108 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye veritabanı sistemleri temel prensiplerini, kavramlarını, kullanım alanlarıyla birlikte tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin temel içeriğinde, öğrencilerin veritabanı sistemlerinin tasarım ve programlanmaları süreçleriyle ilgili detaylı ve kapsamlı bilgi sahibi olmaları için veritabanı tasarım, programlama ve de yönetim aşamaları detaylıca ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Veritabanı 1 Tekrar | Kaya, Y., Tekin, R.,"Veri tabanı ve uygulamaları", Papatya yayınları (2017). Bölüm 1-3 |
3 | Veritabanı 1 Tekrar | Kaya, Y., Tekin, R.,"Veri tabanı ve uygulamaları", Papatya yayınları (2017). Part 1-3 |
4 | Veritabanında Kısıtlar | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Bölüm 1 |
5 | Veritabanında Sanal Görüntüler | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 2 |
6 | İşlemler | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 3 |
7 | İlişkisel yapılar ve anahtarlar ve proje | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 4 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fonksiyonlar | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 5 |
10 | Tetikleyiciler | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 6 |
11 | Gömülü prosedürler | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 7 |
12 | Programlama Labı | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 1-7 |
13 | Programlama Labı 2 | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 1-7 |
14 | Programlama Labı 3 | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 1-7 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). Part 1-7 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders slaytları, çıktıları ve dijital formatta SQL dili kaynak kodları Köseoğlu, K.,"Veritabanı Mantığı",Papatya Yayıncılık (2005). ISBN: 9786052359624 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kaya, Y., Tekin, R.,"Veri tabanı ve uygulamaları", Papatya yayınları (2017). ISBN: 9789756797785 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | - | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 136 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest